El 22 d’agost és una data memorable en la història de la Copa de l’Amèrica de vela, ja que va ser el dia en què es va celebrar la primera regata al voltant de l’illa de Wight, en 1851. Barcelona acull, des d’ahir, 173 anys després, la mítica competició esportiva i tecnològica, tot un repte per a la capital catalana que, el primer dia, el va superar amb nota.
En la mar, el vent va acompanyar el lluïment dels vaixells. En terra, des de les platges o des dels espais habilitats com el race village, l’anada i tornada de ciutadans va ser constant: uns, més coneixedors de la vela i els altres, acabats d’aterrar al món dels vaixells ‘voladors’. L’arrancada, a les 14.11 hores, el moment més esperat des de fa mesos, va tindre com a protagonistes l’Alinghi Red Bull Racing (suïssos) i l’Orient Express Racing Team (francesos).
Amb la mala boca dels últims dies, arran dels incidents amb els mastelers, els helvètics van fer una gran primera carrera, tal com va admetre el seu cap de meteorologia i prestigiós navegant, Joan Vila: “Estem contents de la velocitat que hem aconseguit, i anàvem amb un extra de motivació pel tema del masteler. Hem d’anar millorant, d’això es tracta”.
El format de la regata preliminar és diferent del de Vilanova i la Geltrú i Gidda (Aràbia Saudí). En competir amb el vaixell definitiu, l’AC75, el més gran, es fa un u contra u (match race). Com en la primera jornada, hui i demà es duran a terme fins a quatre mànegues de sis trams cada una (sis voltes al camp de regates), encara que, en funció de la meteorologia, poden ser-ne quatre o huit.
Suscríbete para seguir leyendo